Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Zagórzu

AKTUALNOŚCI, strona 1:

8 marca - Dzień Kobiet

Utworzono dnia 08.03.2024

23 lutego - Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją

Utworzono dnia 21.02.2024

Depresja ma wiele twarzy. Być może widzisz ją codziennie w lustrze, mijasz na kortytarzu lub gdy przeglądasz social media. W Polsce mamy ponad 1,2 miliona takich twarzy.
W nadchodzący piątek, 23 lutego obchodzony jest w Polsce Dzień Walki z Depresją.

 

Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją to doskonały moment do rozmowy o tej trudnej chorobie, okazania wsparcia i zatrzymania się na chwilę, poobserwowania siebie i bliskich. Niestety, dla wielu ludzi depresja nadal jest oznaką słabości, tematem wstydliwym i dlatego zamiatanym pod dywan.
Jednak depresja to schorzenie, które można porównać do innych chorób takich jak grypa, Alzheimer, cukrzyca czy padaczka. Posiada swoje określone definicje, kryteria diagnozy i metody leczenia. Pomimo tego, że objawy depresji czasem nie są widoczne na pierwszy rzut oka, nie czyni jej to mniej ważną od innych dolegliwości. Dotyka zarówno kobiety, jak i mężczyzn, niezależnie od wieku czy statusu materialnego.
Jak tłumaczy lekarz Marcin Zarzycki: “Depresja zmienia funkcjonowanie mózgu na poziomie chemicznym i strukturalnym, co można uwidocznić w badaniach naukowych.”
Co może powodować depresję?
Depresja może mieć jedną, jasną przyczynę – np. pojawia się po utracie bliskiej osoby, ale może także być kombinacją genów, predyspozycji i środowiska, w jakim ktoś dorastał. Poza przyczynami genetycznymi i biologicznymi depresję może uruchomić szereg czynników stresowych, takich jak:
wypadek, utrata pracy, zakończenie związku, przytłaczający nadmiar pracy i obowiązków, utrata sprawności.
Jak rozpoznać, czy cierpisz na depresję?
Według obowiązującej w Europie klasyfikacji ICD-10 do podstawowych klinicznych objawów pierwszego epizodu depresyjnego należą:
obniżenie nastroju, utrata zainteresowania rzeczami, które wcześniej sprawiały radość (anhedonia), brak energii i osłabienie.
Ostateczną diagnozę depresji postawi lekarz psychiatrii po indywidualnym, dokładnym wywiadzie z pacjentem. Każdy przypadek jest inny, dlatego też choroba może przebiegać inaczej. Jeśli zauważasz u siebie nawet jeden z poniższych objawów, skontaktuj się z lekarzem.

Aby zdiagnozować depresję, możesz umówić się na bezpłatną wizytę w ramach NFZ. Lekarz psychiatra będzie w stanie ocenić powagę sytuacji i zalecić odpowiednią terapię. W przypadku choroby u dzieci nierzadko psychoterapia będzie odbywać się z udziałem rodziców.
Jeśli masz myśli samobójcze i planujesz zrobić sobie krzywdę (lub obserwujesz to u innej osoby), wezwij pogotowie (numer alarmowy 112 lub 999). Wezwanie karetki do osoby, której życie jest realnie zagrożone z powodu zaburzeń lub choroby psychicznej, nie różni się niczym od innych sytuacji, w których zwracamy się o pomoc do pogotowia.

czytaj dalej na temat: 23 lutego - Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją

„Asystent Osobisty Osoby z Niepełnosprawnością” – edycja 2024

Utworzono dnia 15.02.2024

Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Zagórzu przystąpił do realizacji Programu – „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024.
Na ten cel, Wojewoda Podkarpacki przekaże Gminie Zagórz/Miejsko - Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Zagórzu środki na realizację niniejszego zadania w wysokości 449391,60 zł.


Uczestnik Programu za usługi asystencji osobistej nie ponosi odpłatności.

Nadrzędnym celem usług powinno być dążenie do poprawy funkcjonowania osoby niepełnosprawnej w jej środowisku zamieszkania czego efektem będzie poprawa jakości życia. Zakres asystencji osobistej będzie ściśle dostosowany do danej osoby z niepełnosprawnością, a sama usługa przez nią kierowana.
Aby dokonać zgłoszenia, należy wypełnić i podpisać następujące dokumenty:
• Kartę zgłoszenia do Programu – Karta zgłoszenia
• klauzulę informacyjną – zał.15,
Do karty należy dołączyć kserokopię orzeczenia o niepełnosprawności. (dotyczy również osób korzystających w poprzednich edycjach Programu)
W przypadku opiekuna prawnego należy dołączyć kopie postanowienia sądu. (dotyczy również osób korzystających w poprzednich edycjach Programu)

Wypełnione i podpisane dokumenty należy złożyć Miejsko - Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Zagórzu przy ul. Targowa 5, w godzinach pracy Ośrodka, tj. w poniedziałek od godz. 8.00 do 16.00, wtorek, środę, czwartek i piątek w godz. 7.30 - 15.30.
Dokumenty wysłane w formie elektronicznej nie będą przyjmowane.

Zadanie dofinansowano ze środków państwowego funduszu celowego pn. Fundusz Solidarnościowy.

Program do pobrania: Program „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego

Program Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027- Podprogram 2023

Utworzono dnia 09.02.2024

FEPŻ jest bezpośrednim następcą Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014-2020 (PO PŻ). Program – podobnie jak PO PŻ - opiera się na zapewnieniu osobom najbardziej potrzebującym podstawowej pomocy żywnościowej w formie paczek lub posiłków oraz umożliwieniu im udziału w bezpłatnych warsztatach na rzecz włączenia społecznego – tzw. działaniach towarzyszących.

Do pomocy żywnościowej w ramach FEPŻ uprawnia dochód nieprzekraczający 235% kryterium dochodowego określonego w art. 8 ustawy o pomocy społecznej oraz przynajmniej jedna z przesłanek trudnej sytuacji życiowej, o których mowa w art. 7 ustawy. Za kwalifikowanie odbiorców końcowych do udziału w Programie odpowiadają ośrodki pomocy społecznej poprzez wydawanie skierowań osobom uprawnionym.

Ośrodek Pomocy Społecznej w Zagórzu kwalifikuje osoby i rodziny do udzielenia wsparcia poprzez udostępnienie pomocy żywnościowej w formie paczek.

Pomoc mogą otrzymać osoby/rodziny znajdujące się w trudnej sytuacji życiowej i uzyskujące dochód nieprzekraczający:

  • 1.823,60 zł w przypadku osoby samotnie gospodarującej, czyli dochód nieprzekraczający 235% kryterium dochodowego uprawniającego do korzystania z pomocy społecznej (tj. 776 zł).
  • 1.410,00 zł w przypadku osoby w rodzinie, czyli dochód nieprzekraczający 235% kryterium dochodowego uprawniającego do korzystania z pomocy społecznej (tj. 600 zł).
Uwaga! Ważna informacja!
Od 12 lutego 2024 r. obowiązują nowe kryteria dochodowe uprawniające do korzystania z pomocy żywnościowej w ramach Programu Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027.

Nowe kryteria stanowią 265% kryterium ustawowego uprawniającego do świadczeń w pomocy społecznej i wynoszą odpowiednio:

- dla osoby samotnie gospodarującej - 2056,40 zł

- dla osoby w rodzinie - 1590,00 zł

W przypadku osób już zakwalifikowanych do Podprogramu 2023 przed 12 lutego 2024 r., nie jest wymagane wydanie nowego skierowania.

Osoby zainteresowane pomocą żywnościową i spełniające powyższe kryteria proszone są o zgłaszanie się do Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zagórzu w godzinach pracy Ośrodka.

W załączeniu skierowania do otrzymania pomocy:

SKIEROWANIE DO OTRZYMANIA POMOCY ŻYWNOŚCIOWEJ.docx

SKIEROWANIE DO OTRZYMANIA POMOCY ŻYWNOŚCIOWEJ Z TŁUMACZENIEM DLA OBYWATELA UKRAINY.docx

czytaj dalej na temat: Program Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027- Podprogram 2023

Usługi sąsiedzkie

Utworzono dnia 01.02.2024

Usługi sąsiedzkie są to usługi „prostej opieki”, mające charakter podstawowy i wspomagający, nie wymagające specjalistycznej wiedzy i kompetencji. Obejmują one pomoc w zaspokajaniu podstawowych potrzeb życiowych (np. pomoc w przygotowaniu posiłku, zrobieniu zakupów, uporządkowaniu mieszkania), podstawową opiekę higieniczno-pielęgnacyjną oraz w miarę możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem.

Kto może skorzystać z usług sąsiedzkich?

 Z usług sąsiedzkich mogą skorzystać osoby samotne, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są jej pozbawione, jak również osoby, które wymagają pomocy innych osób, a rodzina z różnych przyczyn nie jest w stanie takiej pomocy zapewnić.

Kto może świadczyć usługi sąsiedzkie?

Osobą wykonującą usługi sąsiedzkie może być osoba, która:

  1. jest pełnoletnia;
  2. nie jest członkiem rodziny osoby, na rzecz której są świadczone usługi sąsiedzkie;
  3. nie jest oddzielnie zamieszkującym małżonkiem, wstępnym ani zstępnym osoby, na rzecz której są świadczone usługi sąsiedzkie;
  4. złożyła organizatorowi usług sąsiedzkich oświadczenie o zdolności pod względem psychofizycznym do świadczenia takich usług;
  5. zamieszkuje w najbliższej okolicy osoby, na rzecz której są świadczone usługi sąsiedzkie;
  6. ukończyła szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy (w przypadku jego braku zorganizowanie szkolenia leży po stronie organizatora usług sąsiedzkich),
  7. została zaakceptowana przez osobę, na rzecz której są świadczone usługi sąsiedzkie;
  8. została zaakceptowana przez organizatora usług sąsiedzkich.

Świadczenie usług sąsiedzkich może odbywać się np. na podstawie umowy o wolontariat lub umowy zlecenie.

Nieodpłatne usługi sąsiedzkie przysługują osobom, których dochód nie przekracza kryterium dochodowego wskazanego w ustawie o pomocy społecznej, tj. kwoty 776zł (osoba samotnie gospodarująca) lub 600zł na osobę w rodzinie (osoba w rodzinie).

Gmina Zagórz wstępnie planuje objąć usługami sąsiedzkimi 4 środowiska (osób w wieku 60 lat i więcej) i pozyskać w tym celu środki z budżetu państwa w ramach Programu „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2024.

Osoby zainteresowane usługami sąsiedzkimi zapraszamy do kontaktu pod numerem telefonu: 13 46 23 373.

czytaj dalej na temat: Usługi sąsiedzkie

Od 1 lutego 2024 r. ZUS rozpoczął przyjmowanie wniosków o świadczenie wychowawcze 800+ na nowy okres świadczeniowy

Utworzono dnia 01.02.2024

Od 1 lutego 2024 r. ruszył kolejny nabór wniosków o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego na nowy okres świadczeniowy, trwający od 1 czerwca 2024 r. do 31 maja 2025 r.
 

Wnioski o świadczenie wychowawcze na nowy okres przyjmuje i rozpatruje Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Ważne!
Aby uzyskać prawo do świadczenia wychowawczego na nowy okres rozpoczynający się 1 czerwca 2024 r., wnioski można składać do ZUS  już od 1 lutego 2024 r. - wyłącznie przez Internet za pośrednictwem nastepujących kanałów wnioskowania:

  • portalu PUE ZUS lub aplikacji mobilnej mZUS

  • portalu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Emp@tia

  • bankowości elektronicznej

Jeśli osoba złoży wniosek o świadczenie wychowawcze na nowy okres w terminie do 30 kwietnia 2024 r., ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego oraz wypłata przyznanego świadczenia za miesiąc czerwiec nastąpi najpóźniej do 30 czerwca 2024 r. W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach, ustalenie prawa oraz wypłata przyznanego świadczenia nastąpi w maksymalnym  terminie do 3 miesięcy.

Ważne!
Aby zachować ciągłość wypłaty świadczenia wychowawczego i otrzymać świadczenie w miesiącu czerwcu 2024 r. wniosek należy złożyć w terminie do 30 kwietnia 2024 r.
Złożenie wniosku do końca czerwca 2024 r. będzie gwarantowało, że świadczenie wychowawcze zostanie wypłacone z wyrównaniem od 1 czerwca 2024 r.

Natomiast, jeśli osoba ubiegająca się o świadczenie złoży wniosek na nowy okres po 30 czerwca 2024 r. świadczenie wychowawcze będzie przysługiwało od miesiąca złożenia wniosku.

Postępowanie w sprawie ustalenia prawa do świadczenia wychowawczego prowadzone jest przez ZUS w formie elektronicznej. Wszystkie informacje na temat wniosku i jego obsługi rodzic znajdzie na PUE ZUS.

Przyznanie przez ZUS świadczenia wychowawczego – tak jak dotychczas - nie będzie wymagało wydania decyzji administracyjnej. Jeśli świadczenie wychowawcze zostanie przyznane, to rodzic otrzyma informację o przyznaniu świadczenia, która będzie znajdować się w skrzynce odbiorczej na profilu na PUE ZUS – także w sytuacji, gdy wniosek został złożony przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.

czytaj dalej na temat: Od 1 lutego 2024 r. ZUS rozpoczął przyjmowanie wniosków o świadczenie wychowawcze 800+ na nowy okres świadczeniowy

„Asystent Osobisty Osoby z Niepełnosprawnością” – edycja 2024

Utworzono dnia 01.02.2024

Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Zagórzu przystąpił do realizacji Programu – „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024.
Uczestnik Programu za usługi asystencji osobistej nie ponosi odpłatności.

Nadrzędnym celem usług powinno być dążenie do poprawy funkcjonowania osoby niepełnosprawnej w jej środowisku zamieszkania czego efektem będzie poprawa jakości życia. Zakres asystencji osobistej będzie ściśle dostosowany do danej osoby z niepełnosprawnością, a sama usługa przez nią kierowana.
Aby dokonać zgłoszenia, należy wypełnić i podpisać następujące dokumenty:
• Kartę zgłoszenia do Programu – Karta zgłoszenia
• klauzulę informacyjną – zał.15,
Do karty należy dołączyć kserokopię orzeczenia o niepełnosprawności. (dotyczy również osób korzystających w poprzednich edycjach Programu)
W przypadku opiekuna prawnego należy dołączyć kopie postanowienia sądu. (dotyczy również osób korzystających w poprzednich edycjach Programu)

Wypełnione i podpisane dokumenty należy złożyć Miejsko - Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Zagórzu przy ul. Targowa 5, w godzinach pracy Ośrodka, tj. w poniedziałek od godz. 8.00 do 16.00, wtorek, środę, czwartek i piątek w godz. 7.30 - 15.30.
Dokumenty wysłane w formie elektronicznej nie będą przyjmowane.

Zadanie dofinansowano ze środków państwowego funduszu celowego pn. Fundusz Solidarnościowy.

Program do pobrania: Program „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego

czytaj dalej na temat: „Asystent Osobisty Osoby z Niepełnosprawnością” – edycja 2024

Program Korpus Wsparcia Seniorów na rok 2024

Utworzono dnia 29.01.2024

Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Zagórzu informuje o możliwości wsparcia dla osób w wieku 60 lat i więcej.

 

Głównym celem programu „Korpus Wsparcia Seniorów na rok 2024” jest poprawa bezpieczeństwa oraz możliwości samodzielnego funkcjonowania w miejscu zamieszkania osób starszych przez zwiększanie dostępu do tzw. „opieki na odległość”, a także wsparcie gmin w realizacji świadczenia usług opiekuńczych w formie sąsiedzkiej. W ramach programu będzie można skorzystać ze świadczenia w formie usługi tzw. „opieki na odległość” przy użyciu opaski bezpieczeństwa lub innego typu urządzenia bezpieczeństwa, o podobnej funkcjonalności jak opaska bezpieczeństwa, opartego na najnowszych rozwiązaniach cyfrowych w zakresie teleopieki.

Teleopieka stanowi nowoczesną formę sprawowania opieki nad osobami starszymi, z niepełnosprawnościami, które mają problemy związane z samodzielnym funkcjonowaniem ze względu na stan zdrowia, prowadząc samodzielne gospodarstwa domowe lub mieszkają z osobami bliskimi, które nie są w stanie zapewnić im wystarczającej opieki w codziennym funkcjonowaniu w zakresie odpowiadającym ich potrzebom.

OPASKI BEZPIECZEŃSTWA

Opaska lub inne urządzenie bezpieczeństwa będzie połączona z usługą operatora pomocy – w przypadku trudnej sytuacji lub nagłego zagrożenia wciśnięcie guzika alarmowego, znajdującego się na urządzeniu, umożliwi połączenie się ze stale gotową do interwencji centralą. Po odebraniu zgłoszenia dyspozytor (np. ratownik medyczny, opiekun medyczny, pielęgniarka) podejmie decyzję o sposobie udzielenia pomocy seniorowi. W zależności od sytuacji może on zapewnić wsparcie emocjonalne, poprosić o interwencję kogoś z jego najbliższego otoczenia (rodzinę, sąsiadów, opiekunów), poprosić o interwencję pracownika ośrodka pomocy społecznej (np. pracownika socjalnego czy opiekunkę środowiskową) lub wezwać służby ratunkowe.

Więcej informacji na temat programu:
https://www.gov.pl/web/rodzina/program-korpus-wsparcia-seniorow-2024

Osoby zainteresowane uczestnictwem w programie lub członkowie ich rodzin proszeni są o kontakt z pracownikami Ośrodka Pomocy Społecznej w Zagórzu, ul.Targowa 5, telefon: 13 46 23 373.

czytaj dalej na temat: Program Korpus Wsparcia Seniorów na rok 2024

Dodatek osłonowy w 2024 r.

Utworzono dnia 23.01.2024

DODATEK OSŁONOWY - WNIOSEK DO POBRANIA - StrzelnoOnline

Dodatek osłonowy – co to jest?
Dodatek osłonowy jest świadczeniem pieniężnym, które ma na celu zapewnić wsparcie finansowe osobom o niskich dochodach, a także uchronić ich przed ubóstwem energetycznym.

WAŻNE
W 2024 roku dodatek osłonowy przysługuje na okres od 1 stycznia 2024 r. do 30 czerwca 2024 r.
Wniosek o przyznanie dodatku osłonowego można złożyć najpóźniej do 30 kwietnia 2024 r.
Wnioski złożone po 30 kwietnia 2024 r. pozostawia się bez rozpoznania.

Komu przysługuje dodatek osłonowy

Zgodnie z ustawą o dodatku osłonowym świadczenie przysługuje:

  • Osobie w gospodarstwie domowym jednoosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie  przekracza kwoty 2100 zł,
  • Osobie w gospodarstwie domowym wieloosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 1500 zł na osobę;

Dochód będzie ustalany na podstawie art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.
Dodatek osłonowy przysługuje osobom, które mają miejsce zamieszkania i przebywają na terytorium Polski.

Wysokości dopłat w ramach dodatku osłonowego:

  • jednoosobowe gospodarstwo domowe otrzyma 228,80/286 zł* przy założeniu że jej dochód nie przekroczy 2100 złotych,
  • gospodarstwo 2-3 osobowe otrzyma 343,20/429 zł* przy założeniu, że dochód nie przekroczy 1500 złotych miesięcznie na osobę,
  • gospodarstwo 4-5 osobowe otrzyma 486,20/607,75 zł* przy założeniu, że dochód nie przekroczy 1500 złotych miesięcznie na osobę,
  • gospodarstwo 6 i więcej osobowe otrzyma 657,80 zł/ 822,25 zł* przy założeniu, że dochód nie przekroczy 1500 złotych miesięcznie na osobę.

*Kwota dodatku jest uzależniona od źródła ogrzewania. Wyższe świadczenie mogą otrzymać osoby, które używają do ogrzewania węgla lub paliwa węglopochodnego. Warunkiem jest jednak zgłoszenie do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.

Dodatek osłonowy możemy przyznać również, gdy wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu przekracza 2100 zł w gospodarstwie jednoosobowym i 1500 zł w gospodarstwie wieloosobowym. Wypłacimy wtedy różnicę między kwotą dodatku osłonowego, a kwotą, o którą został przekroczony przeciętny miesięczny dochód.
Dla wniosków złożonych od dnia 1 stycznia 2024 do 30 kwietnia 2024 roku podstawą obliczania kryterium dochodowego jest rok 2022.
Świadczenie nie przysługuje, gdy jego wysokość jest niższa niż 20 zł.
Dodatek osłonowy przysługuje za okres od dnia 1 stycznia 2024 r. do dnia 30 czerwca 2024 r. Będzie on wypłacany jednorazowo do końca czerwca 2024 r.

Wzór wniosku pod adresem:
https://www.gov.pl/web/klimat/dodatek-oslonowy

czytaj dalej na temat: Dodatek osłonowy w 2024 r.

Refundacja podatku VAT przysługuje od dnia 1 stycznia 2023 r. do dnia 30 czerwca 2024 r.

Utworzono dnia 12.01.2024

W związku ze zmianami zawartymi w art. 3 pkt.18 ustawy  z dnia 07 grudnia 2023 r. o zmianie ustaw w celu wsparcia odbiorców energii elektrycznej, paliw gazowych i ciepła (Dz. U.2023 poz.2760) informujemy o przedłużeniu możliwości składania wniosku o dodatek gazowy:
-
wnioski na refundację podatku VAT można składać nie później niż do 30 września 2024 r., lub w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych,
- do wniosku należy załączyć opłacone faktury za dostarczone paliwo gazowe od dnia 01 stycznia 2023 r. do dnia 30 czerwca 2024 r.
Przypominamy również, że zasady przyznania w/wym. świadczenia pozostają bez zmian.
Aby skorzystać z tej formy wsparcia należy łącznie spełnić dwa warunki:
-
Refundacja przysługuje osobie korzystającej z ogrzewania gazowego – urządzenia grzewcze zasilane paliwami gazowymi musi być zgłoszone lub wpisane do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB),
- Gospodarstwo domowe spełnia kryterium dochodowe: (w gospodarstwie jednoosobowym, wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza 2100 zł, w gospodarstwie domowym wieloosobowym, wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 1500 zł na osobę).

WAŻNE!

Jeśli na fakturze VAT obejmującej dłuższy okres rozliczeniowy nie jest wyszczególniona ilość paliw gazowych osobno za 2023 r. i osobno za  2024 r., należy obliczyć ją następująco: podzielić liczbę dni z 2023 roku, które obejmuje faktura, przez liczbę wszystkich dni, które obejmuje faktura, a wynik pomnożyć przez ilość dostarczonych paliw gazowych, która widnieje na fakturze.
W powyższym przypadku wnioskodawca zobowiązany jest wypełnić załącznik nr 2 we wniosku na rok 2023

Jeśli na fakturze VAT nie jest wyszczególniona ilość paliw gazowych w okresie od 1 stycznia 2024 r. do 30 czerwca 2024 r., należy obliczyć ją następująco:  podzielić liczbę dni z tego okresu, które obejmuje faktura, przez liczbę wszystkich dni, które obejmuje faktura, a wynik pomnożyć przez ilość dostarczonych paliw gazowych, która widnieje na fakturze.
W powyższym przypadku wnioskodawca zobowiązany jest wypełnić załącznik nr 2 we wniosku na rok 2024

Wnioski o refundację podatku VAT należy składać oddzielnie za 2023 r. oraz za 2024 r.

Wnioski o refundację podatku VAT są dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa Klimatu i Środowiska na stronie internetowej urzędu:  

Wzór wniosku o wypłatę refundacji podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w 2023 r.
https://bip.mos.gov.pl/energetyka/wzor-wniosku-o-wyplate-refundacji-podatku-vat-za-dostarczone-paliwa-gazowe-w-2023-r/

Wzór wniosku o wypłatę refundacji podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w 2024 r.
https://bip.mos.gov.pl/energetyka/wzor-wniosku-o-wyplate-refundacji-podatku-vat-za-dostarczone-paliwa-gazowe-w-2024-r/

Dodatkowe informacje udzielane są pod numerem 13 46 23 373 wew. 29

czytaj dalej na temat: Refundacja podatku VAT przysługuje od dnia 1 stycznia 2023 r. do dnia 30 czerwca 2024 r.

Zegar

Kalendarium

Rok wcześniej Miesiąc wcześniej
Marzec 2024
Miesiąc później Rok później
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Licznik odwiedzin:

W tym tygodniu: 324

W poprzednim tygodniu: 1361

W tym miesiącu: 3042

W poprzednim miesiącu: 4717

Wszystkich: 212763

Imieniny